Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Thursday, December 31, 2009

susahnye...

susah nye nak update blog skrg.. bkn susah ape.. susahh nak dpt idea.. byk benda nak tulis tp tak tau mcm mana nak mula.. sblm tu nak citer.. minggu lps mlm krismas aku dan suami gerak balik besut.. asalnya aku acah2 jee nak balik tup2 di apporove kan oleh cik abg sayang.. ade sesuatu yg buatkan aku nak balik.. later aku story.. kami gerak kul 2 pg 25dis.. dan sampai besut kul 11 pg.. lama kan? biasala bila jln hari2 gelap.. byk tempatgak berenti,,, mula2 aku ingat nak blk ikut laluan LPT.. tp cik abg kata nak blk laluan gua musang.. aku biasalahh SYNP jee laa..

hari p ertama - 25 Dis 2009
kat kg xde apa2 yg menarik.. mmg plan nak rest je kg umah.. lepak2 kat beranda sambil mkn goreng pisang ngan ABC., nikmatnya.. maklumlaa kat KL ngan kt KG goreng pisang nye x sama, bg aku laa orglain aku x pasti laa.. aku pulak mcm biasa menempel kt bilik menjahit akak aku..

hari ke2 -26 Dis 2009.
aku ngajak kakak gi jerteh.. tempat wajib ni kalu balik besut.. tempat yg pertama aku tuju.. kedai pelangi textile.. beli tudung.. selama 7 thn kat KL aku x pernah beli tudung bawal kat KL..maku rase kualiti x sama.. for me je ok org leian x sure.. masing2 rase.. sempat aku rembat 4 helai tudung.. sbb baju baru aku byk yg xde tudung.. tu pun rase nak borong je ngan kedai2.. kalu laa aku kayo.. nak je beli seme tu.. tp ari tu cukup laa ngan 4 helai jee.. pastu aku gi kedai 2 ringgit.. mcm kelako je bunyi.. tp kedai ni mmg tempat familiar bg aku.. byk yg aku rembat aritu.. sempat gak aiman pau aku beli menan.. pastu gi pasar beli kopok segera, hajat ya nak bg kwn2 opis.. aku x sempat nak beli kepok lekok, kepok segera pun blh laa ya.. masuk econjaya jap. ( satu2satunya pasaraya kat kt aku ni) beli brg2 mak kirim,, last kt pekan jerteh ni pegi kedai alat2 jahit.. mcm biasa kakak aku nak beli brg 2 dia.. tempat wajib tailor ni singgah kalu gi jerteh..

hai ke3 - 27 dis 2009
plan asal nak gerak morning2.. tp macam selalu gak laa mesti lajak ke ptg.. sbb yg pertama aku nak jenguk makcik aku aka mok yg dah lama aku x jupe.. mak suh aku jupe dia dulu. tanya kabar.. pastu balik singgah umah sepupu tgk anak dia.. saja psl dah lama x jupe dia pun.. lsat jupe pun masa raya puasa,, dan akhirnya aku gerak kul 3 ptg dr besut balik ke KL dan masih ikut laluan gua musang. tu pun x sampai hati nak tinggal aiman,., yg menangis2,, sian dia,, tiap kali kaku nak balik kl mcm tu laa gayanya.. sampai ummi dia kena pegang dia sbb nya nak masuk lam keta aku.. x sampia hati aku rase w/.pun hanya sedara. kalu x sbb aku keja mesti aku angkut sama dia balik KL,, aku sampai KL dlm kul 11 mlm mcm tu.. jem sikit slps tol gombak nak balik ampang.. serasanya sekejap je aku duk kg.. bila lg ank nak balik ni..

No comments: