Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Friday, August 28, 2009

Hari-hari jalan sesak

seperti tahun2 sblm ni jugak bila tiba bulan ramadhan jalan mesti sesak... situasii yg sama sejak 7 tahun bermastautin di KL. masa bujang dulu pernah laa buka posa pukul 8mlm. sbbnye jalan jam + ujan, pastu bas lak rosak. betul2 mencabar tahap kesabaran aku di bulan ramadhan. dan itu yg terpaksa aku tempuh dan telan demi untuk mencari rezeki yg halal.
selalu umah aku ke opis makan masa lebih kurang 15 minit tp bila bulan puasa 2 jam pun blm tentu sampai.. nak xnak kena jugak hadap benda macam ni.. letih laa ari2 tempuh jalan jam.. ni pulak dah6 hari puasa, tapi aku x sempat lagi nak masak. ari2 beli jee.. maklumlaa bila beli ni makan sikit jee buang je yg lebih.. rupe je menarik tapi rase ntah apa2.
mungkin ari minggu je aku boleh masak kan.. masa panjang xperlu tempuh jam. ari 1st dan 2nd aku buka posa kat Teluk intan. sejak ari ke3 sampai laa semlm kitaorg beli laa kat psar Ramadhan. cuaca skrg pulak x tentu.. bila time nak balik baruu laa ujan.. bila ujan jalan sesak laa.. masing2 nak balik cepat.. traffic light pun diaorg dah x heran.. -+ lebih kurang 15 ari lagi nak tempuh jalan sesak ni... mintak2 kuatkan tahap kesabaran aku utk tempuh benda ni... bila time mcm ni baru pikir alangkah bertuahnya aku kalu duk kat Kg xperlu nak bersesak nak tempuh jam.. argghhhhh... tension bg aku bila pikir benda tu.. blh stress jadinye.. dah laa suasana kat tmpt keja sudah x seseronok dulu..

No comments: