Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Thursday, August 13, 2009

Cerita balik kampong

Last week aku cuti khamis dan jumaat sbb nak balik terengganu. dari 6/08/2009 - 9/08/2009. byk citer sepanjang kat sana..
06/08/2009 ( Khamis )
aku dah start cuti ari ni... tp cik abg biasalaa keja lagi.. dia kata tengahari baru nak gerak.. so aku pun relax laa pagi tu bari sibuk nak kemas2 baju bagai.. lgpun balik kali ni xde apa nak bawak balik.. maklumm laa balik mengejut.. dalam kul 2 ke 3 baru gerak balik. tapi sampai kat area dkt nak sampai tol bentung...abg dapat call dari bos besar.. suh pegi Dinner ngan dato siti norhaliza, majlis ngan Jaya Jusco rasenye... aku nak bising ngan dia.. xkan nak patah balik.. masa tu dah kul 4 ptg.. mula2 dia kata nak pegi.. patah balik.. pikir2 balik kul brapa nak sampai.. dahla dah cakap nak balik tghari... akhirnye abang cakap xpe laa bukan rezeki dia kali ni... sambung perjalanan balik.. aku kat sebelah biasalah tido memanjang... dah ckp ngan abamg samapi pekan suh kejut nak tepon kakak.. tp aku sedar2 jee dah sampai lorong nak masuk umah.. padan muka aku??? sampai umah dalam kul 10.330malam macamtu... aiman baru je tido ayah ckp.. dia pesan suh kejut kalu aku sampai.. aku usik2 macamtu jee.. tp dia x jaga pun... biarklaa.... esok kan ade lagi . kebetulan adik aku balik umah mak mertua dia.. ade org sakit tenat..
07/08/09 ( Jumaat )
Selepas Sarapan.. Port aku adelah kat tempat kakak aku menjahi.. macam biasa laa belek2 baju org. telek2 ..sambil layan borak ngn akak aku nii.. teringat ari jumaat ade pasar tani kat kuala besut.. bgtau aiman suh tukar baju.. bgtau abang nak gi beli lauk tengahari.. jauhlaa pulak nak beli lauk.. padahal alasan jee... hehehe... aku suka pegi sana... sbb ape.. nak tgk tudung cantik2 dan murah kat sini laa... w/pun pasar tani.. tapi not bad.. otw gi sana call adik. dia kata otw balik besut... byk jugak aku borong kat sana.. sempat gak rempat satu tudung .. hehehe.. mula2 nak tgk jee tp aku tergoda laa pulak.. terus ambik laa... balik dalm kul 1 mcam tu laa.. adik ipar aku dah ade.. masa tu aku terus terkam buah duku.. satu bakul dia bawak baluk untuk aku.. sepanjang masa duk makan buah tu.. sampai sekak..
petangnye.... aku pegi hulu besut.. ade 2 sbb kesana.. 1st.. nak bawa abg gi umah mak ngah sbb x pernah pegi lagi.. teruk betul laa aku kan dah sethn kawin baru skrg bawa dia gi sana.. dah byk sngt perubahan kat sana.. dah xde pdg golf kat area nak msk sana.. teringat zaman sek dulu pegi umah ustaz sbb musim durian.. kenangan...
sbb ke2 aku nak gi sana.. nak jumpe mak angkat aku... masa praktikal kat umah nur saadah dulu... ade sorg mak angkat.. rupenya dia nenek kpd isteri sepupu aku... kecik nye dunia.. dah lama x jupe.. rasenye aku praktikal dulu thn 2000.. rupenya mak angkat aku ni sakit tenat.. baru 3 bulan dia sihat sepenuhya.. masa mak pegi baru2 ni.. dia tanya pasal aku.. ingat lagi kat aku.. so aritu dpt laa jumpe dia.. lama dia tenung2 aku.. akhirnya dia kenal... sampai umah kul 7 ptg...
08/08/09.. ( Sabtu )
pagi... x de buat apa... duk layan budak kecik tuu,,, pastu akak ajak gi pekan nak beli brg jahit dia.. aku pulak saja nak jalan2.. tiap kali balik mesti nak pegi pekan.. nak gi bank skali... xbeli apa pun.. ramai laa org. ari sabtu mmg selalu gitu... tp nak makan mee celup kedai yg aku biasa makan tu tutup.. aiman ngajuk2 x nak makan.. dia selalu x nak kt kedai lain.. jenuh pujuk suh minum kat kedai lain.. xnak... puas pujuk bgtau dtg lgi mlm nak makan kat pasar bas baru nak... beli jajan ngan aiman kat EconJaya.. pastu balik.. baliknyee adik ipar dah siap masak.. call abgngah ajak makan kat umah.. meriahnye tgjari tuu.. semua adik beradik berkumpul.. riuh.. sampai x cukup nasi, sbbnye kalu ramai semua laju je...
ptgnye... aku goreng cempedak..adik ipar aku buat lempeng kelapa.. makan lagi... abgngah maghrib baru balik umah dia
malamnye aiman nak bising ngajak gi makan.. mak kata makan dulu sikit kat umah.. rupenya aku lupa masak nasi malam tu.. haru.. bila ramai kat dapur.. borak + gelak sampai lupe..geleng kepala mak tgk kitaorg... adik ipar aku sibuk masak sambal nasi lemak.. aku request nak makan nasi lemak tuk breakfast esk pg.. kakak aku kata aku mengada2 mintak mcam...dal kul 8.30mlm kitaorg kuar makan...kat pasar bas.. aku makan nasi air sajok... sbb balik nanti nak makan lagi.. banyak betul makan... aiman request kat budak kedai... nasi goreng pataya.. gelak sakan kami bila dgr... xpernah pulak dia makan.. macam mana dia blh tau... rupenya masa ari tu pernah kuar makan.. abang mkn nasi goreng pataya.. dia tanya apa nama.. kami jawab laa nasi goreng pataya.. malam tu dia mintak laa.. dalam kul 10 balik... terus suh aimanmasik tido esokye nak sekolah... malam tu dia tiso sama kami,, selalu cam gitu laa kalu aku balik.. mesti sekali tiod ngan kami.. mlm sblm tu tido pintu bilik kami.. gara x bawa dia tido sama.. aiman2... aku lak kemas baju sok pagi2 nak balik KL
09/08/09 ( Ahad )
pagi tu abang antar aiman gi sekolah.. aku dah pesan siap2 suh bgtau kitaorg nak balik Kl.. sbb pg tu dia dah mengamuk suh kami balik petang.. mcm alasan aku ckp.. last2 senyap gitu jee.. lps antar aiman.. sarapan.. siap2 sikit... terus kitaorg gerak balik KL... dal kul 9.30 pagi macam tu laa.. dlm kul 12.30 aku call akak.. tanya aiman.. katanya baru lps menangis.. sbb balik sekolah kami x dok... jenuh nak pujuk katanya.. alih2 senyap mcm tu la... kami sampai KL dalam kul 4.30petang.. aku mcm biasa laa tido gak... hehehhe..
rase mcm kejap jee duk umah.. masa mcm ni baru aku rase betap seronoknye duk kat kg... xpolahh raya nanti aku balik lagi.. thn ni.. turn kat trganu.. lagi sebulan laa yeee.....x sabar

No comments: