Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Wednesday, February 11, 2009

Sepasang selipar...

perasan tak selipar tu x sama besar. tp aku jee x sedar. sempat jgk aku snap gambar kat opis.. kenangan tuu..
Ade satu citer ni.. pasal sepasang selipar.. macam kelakar pun ade gak..
dah lama dah kisah ni sblm CNY aritu lagi tp aku baru ade masa nk story psl nii. kisah cam nii.. sblm CNY aritu aku ingat nak beli laa selipar sbbnye nak balik kg masa cuti tuu.. lgpun dah lama x beli selipar jalan2 nii.. nak lepaskan dendam laa ni. mula2 ari ahad gi SOGO pusing semua floor nak cari selipar ngan cik abg tapi semua dia x berkenan. yg kiter suka dia x suka. kita x suka dia lak suka.. boring.... pastu dia ckp ' esok gi laa klcc servey kat sana lak ngan kwn ' aku pun iye jee laa.. esoknyee lunch hour ajak kwn opis gi klcc. habis semua tempat kitaorg jelajah, Parkson, isetan, vincci semua laa. ade yang berkenan. pastu decide nak beli esok nyee tanya abang dulu macam mana. balik citer kt abang. dia approve leer,, sayang laa katakan. esok lak lgi ssekali kami tawaf kat klcc tuu.. terus gi tempat yang dah suka tuu, kat parkson. alih2 bila mintak saiz. saiz 4 xde laa dik. yg paling kecik ade saiz 6, tensionnnnnn... ssh gak ye nak beli selipar nii. maklumlaa kaki kiut miut nii. sudahnyee aku beli laa kasut keja.. padan muka.. tp still x puas hati sbb plan asal nak beli selipar jalan2...
masa tu dah ari rabu, aku pun ambik keputusan esoknyee nak gi SOGO masa lunch nak beli selipar sama ngan kt KLCC tu. mybe saiz nye ade kat sana.. nak tau apa jadik, rupenye x pattern cam tu kat sana.. dengki betul laa.. time nak tuu xde je memanjang.. kalu x nak bersepah2. pastu aku pun dah malas nak pk2 dah sbb esok dah start cuti , tghari nak balik kg dah. aku pun ambik laa satu kasut tuu try2, ok jee. tanya salesgirl tuu dia ok jee.. biasalaa keja diakan iakan jee apa kiter tanya ye dok??. mintak saiz 4 dia kata nak tgk luu.. tp rezeki aku kann ade laa saiz tuu.. yahooo dapat laa aku pakai kasut baru. balik dari keja terus laram laa ngan kasut baru. abang ok jee laa..
malamnyee kemas2 laa baju sbb esok nak balik kg.. susun laa kasut yg duk bersepah tuu. tetiba2 aku pun tgk laa selipar baru beli tuu.. aikkk... nape satu saiz 35, satu saiz 36, tgk lagi. ehhehehe betul laa saiz dia lain.. bila pakai betullaa x sama rasa.. wawawawaaaa.. ckp ngan abang.. biasa laa dia mesti ckp aku ni careless laa, x tgk btl2 laa. salah aku laa kononnyeee... sms kwn kat opis tuuu citer. dia kata try laa pg balik kat sogo tuu.. esok pepagi tuu aku pegi laa sogo lagii.. hajatnyee nak tukar balik laa selipar tuu.. rezeki aku kot... salesgirl yg smlm gak duk jaga kat situ.. terus laa aku jumpe dia.. bgtau. tunjuk resit. dia terus carii saiz sama gak.. LASTLY jumpee laa saiz 4 (35). ambik koo terus dapat selipar baru. yg smlm dia ambik balik. padan muka dia aku dah pakai yang tu smlm.... tu lee kisah sapasang selipar aku sepanjang minggu.. penat tul. bila citer ngan kawan2 semua org gelakkan aku.. padan muka aku???
AND MORALNYE kat sini kalu beli selipar tuu jgan lupa tgk saiz dua2 belah. kalu x nak jadik macam aku. kui2..

No comments: