Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Friday, February 20, 2009

Berlalunye saat Getir..

Macammana nak mulaa.. terlalu banyak yg terjaadi sepanjang minggu nii... weekends ari tu aku xde kemana2.. duk kat umah jee... ari ahad sepupu aku kat kepong lepak kat umah.. malam pulak plan kami nak tgk wayang.. tp malangnyee sampai 2 je ka galaxy ( tempat yg kami selalu tgk wayang) tiket semua sold out untuk citer geng pengembaraan upin dan ipin laa. sbb kami mmg nak tgk citer tuu. balik jee terus kat umah.. lepak kat umah jee layan tv.. dah kul 1030 malam.. iron baju keja utk esok.. tetiba2 suami aku panggil bgtau TV tiba2 buat hal.. nak kena beli TV baru laa nii.. boring betul laa... bila tgk jam dah kul 11 lebih.. masuk tido..
dalam kul 11.50 mlm. aku pun baru jee lelap.. tiba telipon bunyii.. Abg Ngah... knpe mlm2 dia tepon. xpernah mcm ni.. aku pun macm biasa jawb. dia mintak aku jgn terkejut.. berkali2 dia ckp mcm tuu. pastu dia menangis.Ya ALLAH apa yang terjadi nii.. Rupe2nye AYah aku x sedarkan diri sejak kul 11 mlm lgi. masih kat emergency.. aku terduduk dengar berita tu. maklumlaa ayanh x pernah mcmtu. lagipun ayah dah 67 tahun.. macam dalam kepala aku nii.. Rupenye ikut citer abg ngah ayah x sedar dlm perjalanan ke hospital. sambil2 menangis dia bawak keta ke hospital sampai langgar semua traffic light merah. sampai kat hospital badan semua biru. sampai dah x leh bawak keta bila ayah di hantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu. kawan dia yg dtg ambik dia utk balik umah. Abng Ngah seorang yg lemah semangat.. xleh nak hadap benda yg macam nii.. walhal dialah abg sulong yg kami ade slps Abng Long meninggal 10thn yg lepas.
Aku pulak dalam duk pk2 nak balik ke tak. suami aku tiba 2 bgtau.. cepat siap kita balik skrg.. aku pun call abg ngah bgtau nak balik. dah 12.30 pagi 16 februari kitaorng gerak balik ke kampong tapi terus ke kuala terengganu sbb ayah kat sana. kat ICU.. tp mlm maklum laa.. 2 kali berhenti kat RR. dlm kul 7pg sampai K. Trg...terus jumpe adik kat bawah pastu naik jumpe mak. Abg Ngah tertido atas kerusi jee.. lepas mandi kat umah sepupu dan ambik aiman terus gi hospital.. dalm kul 1 baru aku boleh masuk.. x sanggup aku nak pandang2 ayah. dia pun dah mula sedar. bila pandang airmata mula mengalir. x pernah aku tgk ayah seteruk itu.. cepat2 aku kuar dalam ICU tuu.,, x sanggup nak berlama2 kat situ. x sanggup nak tgk penderitaan ayah.. ptg barulah ayah sedar tp x sepenuhnyee masih lagi mamai.. dah boleh ckp... esoknyee ayah dah masuk Wad biasa.. dah boleh makan.. tp sampai hari ini ayah masih kat Wad.. semua berkampong kat K.Trg termsklah si kecik tuu aiman. Dia x nak balik Umah selagi Ayah xa balik... aku baliksemula ke Kl ari selasa malam.. sampai Kl kul 5 pagi (rabu) 18februari.. 2 hari EL..
harap2 ayah cpt2 sembuh. cepat boleh balik umah...

No comments: