Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Tuesday, December 23, 2008

Ape ekk nak tulis...

nak mula ngan ape ekk.... malasnye nak buat keja..
ari ni pg2 lgik gi Putrajaya.. tempat yg di tuju JABATAN AKAUNTAN NEGARA.. tempat familiar laa tuk aku. nak sumbit gaji Bulan 1 nye. sek baik x ramai yg pencen bln 1 ni. so x de bz sgt pun.. buat keja sambil main2 jee.. blh ke macam tuu.. so yang seterusnya prepare gaji bulan 2 lak. fail2 dan berbaris kat meja aku ni. siap susun kat belakang.. kalu susun atas meja risau lak orang x nampak aku. hehehe... tp aku ni ade ke xde same jek. bkn orang ambik tau punn.. wat ayat sedey...
kwn2 aku kat kew ni semuanya bz.. ade yg ot.. senario ni lah yang berlaku kat orang2 W ni.. bila end of the year nak closing accaunt. nak kejar AKB. bila x sempat bayar AKB kena AP58(a). yang akan jejaskan peruntukan tahun berikutnye.. aku pun pernah lalui itu semua.. tapi dah 2 tahun aku x terlibat sgt. just tolong sikit jee.. and this year AKB sampai 9 JAnuari je. x mcm tahun2 lps.. stress2....ade yang sampai 23 Jan. tu pun kelam kabut laa nak settle kan bayaran. LO. OT, perjalanan, bil2, dan segalam mcm bayaran.. tapi boleh ke klim perjalanan bln 12 tu nak antar awal. dahlaa w/pun Ap dah bgtau setiap tuntutan sblm 10hb bln berikutnye.. selalunye x laa puntual diaorng nii.. kalu x sempat kena AP 58(a). right now.. sijil AP kena Kelulusan AG lu baru blh bayar.. ni laa yg tension ni,, leceh gak..
kdg2 masa nak closing akaun lu aku perank laa balik kul 1.00 pagi/.. penat nyee x tau laa citer.. esk pgi macam melayang2 jek.. sbbnye sistem akn berhenti sehingga laa ke pkl 12.00 mlm.. maknye kami settle sehingga ke saat terakhir.. heheh.. tp nasib baik laa aku x de sgt at baucer.. dulu boleh laa masa single-mingle. skrg x ade partner ni nak balik lambat pun malas dah.. byk benda nak setle kat umah tuu...

No comments: