Aku dan Dia

Aku dan Dia
sayang kamu sepenuh jiwa

Tuesday, September 8, 2009

Balik perak lagi

Last weekends aku balik perak lagi.. maklumlaa raya ni turn kat TRG. 2 minggu sblm tu dah balik sana.. minggu merdeka je kami x balik.. bukan ape penat laa selalu xduk umah ari minggu.. lg satu part yg aku x suka nak bila balik byk betul baju nak kena basuh.. bila basuh tu jenuhlaa aku bercinta nak melipat kain tu.. sabtu ari tu kitaorg gerak dalam kul 3.30 ptg.. jenuh laa aku kena bebel ngan cik abg tu sbb lambt siap.. mula2 dia kata nak gerak terus lps dia hbs keja tapi bila dia balik aku x hbs lg kemas baju, baju x siap basuh lagi.. tp aku tahan jee telinga tu.. maklumlaa posa 2 xlarat laa nak wat keja laju2.. kami sampai sana kul 6.30 ptg. singgah beli air tebu kat simpang masuk umah MIL. samapi umah dkt2 kul 7. sampai2 semua dah siap.. SIL aku dah siapkan semua. MIL berniaga kat pasar ramadhan kat teluk intan. balik kali ni kitaorg x pegi pun sana.. x sempat laa... sampai pun dah lewat.
hari ahad macam biasa laa MIL ajak gi TF. nak beli barang2 katanya. dan itu laa tempat yg mmg kami akan pegi kalu balik sana.. tp sblm tu part yg aku x berapa berkenan laa.. cik abg pun dah tau aku xsuka.. sblm pegi TF dioarg ngajak pegi ambik anak adik ipar kat simpang 4 bagan Datoh. bukan ape kalu time kitaorg balik mmg selalu kami kena pegi ambik.. bukan sorg tp 4 org.. semua nye kecik2 lagi,. macam minggu first posa tu kami gi ambik jugak. pastu mak ngan ayah diaorang lgi 5minit nak berbuka baru hegeh2 sampai. budak2 tu semuanya demam. cian aku tgk diaorg.. yg ari ahad ari tu pulak diorg langsung x dtg. MIL bgtau diorg SMS je bgtau nak ambik ari isnin. senang jee kan.. kalu nak gi mana2 pun sama gak laa.. semua anak2 diorg ngan kami. dia lak macam org bujang.. aku bukan xsuka ngan budak2 tu tp x berkenan ngan cara mak ngan ayah diorg ( adik ipar aku lee). pastu diaorg lak x berapa sgt ngan aku. aku pun xtau knpa.. suami aku kata aku garang. betul kot. hehehe.. kalu ngan aiman tu senang je aku marah. ni anak org dak xkan nak marah sesuka hati kan. mak ayah diorg pun x marah.. pastu pulak anak lelaki dia yg sama umur ngan aiman tu pulak kalu ngan suami aku macam2 laa merepeh., macam2 buat peel,, asal suami aku ade sibuk nak gi kedai ngan ayah dia x pulak. suami aku pulak ikut jee.. mana aku x marah.. kadang suami aku kata aku ni ngan budak2 pun nak dengki. aku bukan dengki ok.. tp aku x suka dia lebihkan yg sorg tu.. lagi 3 org tu pun kena wat sama rata gak.. aku saja nak luahkan apa yg xpuati.. balik dari TF kul 1 mcam tu.. maklumlaa org ramai. MIL masak dulu sblm gi.. Ptg aku ngan SIL masak sikit2. tp byk gak makanan ari tu.
kami gerak balik KL kul 8.30 malm.. lps berbuka terus siap.. aku mcam biasalaa lelap je sepanjang jalan. buka mata dah samapi umah.. tgk jam 11.30 malam.. badan penat jee..

No comments: